Zimowisko w Czarnej

kategoria: Wydarzenia harcerskie

13 lutego (sobota)  na feriach rozpocznie się 5-cio dniowe zimowisko KH ZHP Łańcut w Czarnej. Uczestniczyć w nim będzie 27 uczniów z naszego gimnazjum. Autobus podstawiony będzie pod szkołą w Budach Łańcuckich o godz.16.  Wyjazd spod gimnazjum o godz.16.15.  Powrót we środę około godz.13

Szczegóły dotyczące harmonogramu i co ze soba zabrać poniżej

ZIMOWISKO HUFCA ŁAŃCUT

II ZIMOWE MANEWRY TECHNICZNO-OBRONNE Czarna 2010

Dzień I – sobota 13 lutego 2010 r.

- Od godz. 16.00 do 18.00  przyjazd i zakwaterowanie uczestników

- 19.00 Kolacja we własnym zakresie (uczestnicy otrzymują herbatę)

- 20.00 Apel inauguracyjny (meldowanie patrolami)

- 20.30 Odprawa drużynowych, opiekunów, kadry zimowiska, funkcyjnych.

- 21.30 -22.00 Przygotowanie do ciszy nocnej

- 22.00 Bezwzględna cisza nocna do godz. 7.00. Dla chętnych „wolna noc”. Uczestnicy mogą pod kontrolą drużynowych uczestniczyć w forum dyskusyjnym w wydzielonym pomieszczeniu przez oboźnego.

Dzień II – niedziela 14 lutego 2010 r.

- 7.00 Pobudka

- 7.15 – 7.30 Gimnastyka poranna

7.30 – 8.30 Toaleta poranna

8.30 – 9.30 Śniadanie

- 9.30 – 9.45 Przygotowanie do apelu i zajęć programowych.

- 9.45 – 10.00 – Apel

-10.00 – Wyjście na mszę św. do kościoła

- 10.30 – 12.00 Uczestnictwo we mszy św. w kościele w Czarnej

- 12.00 – 14.00 Czas do dyspozycji drużyn, patroli. Samokształcenie.

- 14.00 – 15.00 Obiad.

- 16.00 – 18.00 Przygotowanie do Wielkiego Balu Walentynkowego/

- 18.00 – 19.00 Kolacja

- 19.00 – 20.00 Toaleta wieczorna

- 20.00 – 23.00 Bal Walentynkowy. Konkursy, zabawy, życzenia.

- 23.00 Bezwzględna cisz nocna do godz. 7.00

Dzień III – poniedziałek  15 lutego 2010 r.

- 7.00 Pobudka

- 7.15 – 7.30 Gimnastyka poranna

7.30 – 8.30 Toaleta poranna

8.30 – 9.30 Śniadanie

- 9.30 – 10.00 Przygotowanie do apelu i zajęć programowych.

- 10.00 – 10.15 Apel

-10.15 – 10.30 Odprawa drużynowych, opiekunów, kadry zimowiska, funkcyjnych

- 10.30 – 14.00 Zajęcia programowe wg oddzielnego grafika

- 14.00 – 15.00 Obiad.

- 15.00 – 16.00 Czas do dyspozycji drużyn, patroli. Samokształcenie. Podwieczorek

- 16.00 – 18.00 Zajęcia programowe wg oddzielnego grafika

- 18.00 – 19.00 Kolacja

- 19.00 – 20.00 Toaleta wieczorna

- 20.00 – 21.30 Świeczkowisko

- 21.30 -22.00 Przygotowanie do ciszy nocnej

- 22.00 Bezwzględna cisz nocna do godz. 7.00

Dzień IV – wtorek  16 lutego 2010 r.

- 7.00 Pobudka

- 7.15 – 7.30 Gimnastyka poranna

7.30 – 8.30 Toaleta poranna

8.30 – 9.30 Śniadanie

- 9.30 – 10.00 Przygotowanie do apelu i zajęć programowych.

- 10.00 – 10.15 Apel

-10.15 – 10.30 Odprawa drużynowych, opiekunów, kadry zimowiska, funkcyjnych

- 10.30 – 14.00 Zajęcia programowe wg oddzielnego grafika

- 14.00 – 15.00 Obiad.

- 15.00 – 16.00 Czas do dyspozycji drużyn, patroli. Samokształcenie. Podwieczorek

- 16.00 – 18.00 Dzień Myśli Braterskiej

- 18.00 – 19.00 Kolacja

- 19.00 – 20.00 Toaleta wieczorna

- 20.00 – 21.30 Świeczkowisko

- 21.30 -22.00 Przygotowanie do ciszy nocnej

- 22.00 Bezwzględna cisz nocna do godz. 7.00

Dzień V – środa  17 lutego 2010 r.

- 7.00 Pobudka

- 7.15 – 7.30 Gimnastyka poranna

7.30 – 8.30 Toaleta poranna. Pakowanie rzeczy. Porządki sal lekcyjnych.

8.30 – 9.30 Śniadanie

- 9.30 – 10.00 Przygotowanie do apelu i zajęć programowych. Porządki ciąg dalszy.

- 10.00 – 10.30 Apel. Rozdanie nagród i dyplomów.

-10.30 – 11.00 Odprawa drużynowych, opiekunów, kadry zimowiska, funkcyjnych

- 11.00 – 12.00 Wyjazd uczestników zimowiska.

Zajęcia programowe w trakcie zimowiska:

  1. 1. I Zimowe Manewry Techniczno – Obronne:

- bieg biathlonowy (strzelanie z broni pneumatycznej, slalom, rzut granatem F1 do celu, czołganie pod zasiekami, przeniesienie przedmiotu, rów z wodą). Tor pokonują wszyscy uczestnicy zgłoszonego patrolu. Do końcowej klasyfikacji liczy się suma czasów trzech najlepszych zawodników.

- sztafetowy tor przeszkód oparty na przyrządach sali gimnastycznej. (skok przez kozła, skok przez skrzynię, slalom, ławeczka gimnastyczna, materac).  W biegu sztafetowym bierze udział sześciu zawodników. Do końcowej klasyfikacji liczy się czas całego sześcioosobowego patrolu. Jeżeli patrol liczy mniej niż 6 to pozostali zawodnicy mogą biec dwa razy. Jeżeli patrol liczy więcej niż 6 to pozostali nie uczestniczą w sztafecie.

- paintball (zawody odbędą się w grupach wiekowych)

- gra terenowa – (sprawdzająca nie tylko umiejętności harcerskie)

2. Zawody sportowe na sali gimnastycznej

- piłka siatkowa dziewcząt i chłopców,

- piłka koszykowa chłopców i dziewcząt

- mini piłka nożna

- dwa ognie usportowione dla najmłodszych (zuchy)

Zawody sportowe będą odbywać się równolegle z innymi zajęciami. Grafik zostanie podany w dniu przyjazdu uczestników.

3 . Gry integracyjne. Tańce integracyjne. Świeczkowiska.

4. Pozostałe zawody i zabawy. (dla chętnych) - budowa bałwanów i innych rzeźb ze śniegu.

5. Wielki Bal Walentynkowy 2010.

Szczegółowy harmonogram uczestnictwa patroli w zimowisku (dni, godziny) zostanie podany na apelu inauguracyjnym (poniedziałek 10.00)

Warunki uczestnictwa:

  1. Termin: od 13 lutego (przyjazd do 18.00) do 17 lutego (wykwaterowanie od 11.00 do 12.00)
  2. Miejsce: Zespół Szkół w Czarnej
  3. Odpłatność: 55 zł
  4. Uczestnicy w ramach wpisowego otrzymują: pełne wyżywienie od
    I śniadania w niedzielę do śniadania w środę. Cztery posiłki dziennie.
  5. Materac, dwa koce. Uczestnicy zimowiska będą zakwaterowani w salach lekcyjnych.
  6. Ubezpieczenie NW
  7. Warunkiem uczestnictwa w zimowisku jest wpłata pieniędzy przez drużynowego lub opiekuna w dniu 10 lutego 2010 r. w siedzibie hufca w godzinach od 15.00 do 17.00. Po tym terminie nie będą przyjmowane żadne wpłaty. Drużynowy lub opiekun jest zwolniony z odpłatności.
  8. Uczestnicy przyjeżdżają i odjeżdżają swoim transportem i pod opieką drużynowego lub opiekuna.
  9. Uczestnicy na zimowisko zabierają ze sobą:

- pełne harcerskie umundurowanie (ważnym elementem są harcerskie nakrycia głowy – berety lub rogatywki).

- śpiwór, obuwie zastępcze (przebywamy  w szkole), dres do spania

- ubiór sportowy (jak na lekcję w-f)

- odpowiednie ubranie (czapka zimowa, buty trzewiki, rękawiczki, szalik),pozostałe rzeczy osobiste, latarka

- kubek, nóż, łyżeczka, (nie zabieramy talerzy i menażek – uczestnicy jedzą posiłki w jednorazówkach)

- Ręcznik, mydło, szczoteczka, pasta, papier toaletowy,

- śpiewniki harcerskie, kompasy, apteczka na patrol, sznurki, liny, instrumenty muzyczne, proporce, zeszyty lub kartki, coś do pisania,

- kieszonkowe (nie za dużo)

- dobry humor !!!

Tą informację opublikował Antoni Kluz dnia 10 Luty 2010 o godz. 10:13 w kategorii Wydarzenia harcerskie.